Bestellingen, levertijd & bezorging

Garantie en retourneren

Betaling

Wat zijn de levertijd en verzendkosten?

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 17:00 worden gedaan, proberen wij dezelfde dag nog te verzenden. Niet altijd lukt het ons echter om dit na te komen, soms zijn
producten niet voorradig en dan kan de levering van uw bestelling iets langer duren. Op de productpagina staat een indicatie van de levertijd. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig
mogelijk van op de hoogte.

De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen:

€2,95 voor bestellingen die door de brievenbus passen

€5,95 voor bestellingen onder de €75,-

Gratis voor bestellingen vanaf €75,-

Levering verloopt via de postbode of pakketbezorgen van PostNL. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen. 

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Nadat je je bestelling eenmaal geplaatst hebt, is het helaas niet mogelijk deze nog te wijzigen of te annuleren.

Kan ik mijn bestelling nog terugdraaien?

Nadat je je bestelling eenmaal geplaatst hebt, geldt het herroepingsrecht. Meer informatie vind je hier.

Kan ik telefonisch een bestelling plaatsen?

Het is niet mogelijk om telefonisch een bestelling te plaatsen. Indien je problemen ondervindt om het bestelproces af te ronden, dan kunnen wij  je uiteraard wel telefonisch assisteren bij het plaatsen van de bestelling.

Waarom heb ik geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen?

We vragen je in dat geval contact met ons op te nemen via contact@leukwonen.nl of op 06 6460 46 460.

Ik heb een foutief adres ingevuld. Wat nu?

Neem direct contact met ons op en bel 06 640 46 460. Als je bestelling nog niet door ons is verwerkt, veranderen wij het adres. Als bestelling al is verwerkt of verzonden nemen wij contact op met de transporteur met de vraag of ze het pakket naar ons terug kunnen sturen. Helaas is dit niet altijd mogelijk. In dat geval zal onze klantenservice samen met jou naar een passende oplossing zoeken.

Verzenden jullie ook naar het buitenland?

Nee, op dit moment verzenden wij alleen binnen Nederland.

Het artikel dat ik zoek is uitverkocht, komt het nog weer op voorraad?

Als een artikel is uitverkocht kun je contact met ons opnemen, dan kijken wij wat we voor je kunnen doen.

Garantie en retour

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via contact@leukwonen.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Let op:  
Uitsluiting van het herroepingsrecht geldt, mits tevens vermeld bij het betreffende product:

 

  1. Bij verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is zijn bij deze producten niet retourneerbaar.
  2. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  3. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  4. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  5. die snel kunnen bederven of verouderen;
  6. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  7. voor losse kranten en tijdschriften;
  8. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
Voorwaarden en uitzonderingen voor retourneren

Je hebt het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, een artikel retour te sturen (herroepingsrecht). De bedenktijd gaat in op het moment van ontvangst van het artikel. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in de winkel doet.

Als je bestelling meerdere artikelen bevat, dan begint deze termijn te lopen nadat je het laatste artikel hebt ontvangen. Vanaf het moment dat je hebt aangegeven je artikel te willen retourneren moet je het binnen 14 dagen versturen.

Je kunt een artikel alleen retourneren of ruilen als:

  • Het artikel compleet is.
  • Het artikel, voor zover redelijkerwijs mogelijk, verpakt is in de originele staat met aangehecht prijskaartje en/of originele verpakking.
  • Het artikel mag geen duidelijke sporen van gebruik vertonen.

Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij jou aansprakelijk stellen.

Uitsluiting van het herroepingsrecht geldt, mits tevens vermeld bij het betreffende product:

 

  1. Bij verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is zijn bij deze producten niet retourneerbaar.
  2. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  3. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  4. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  5. die snel kunnen bederven of verouderen;
  6. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  7. voor losse kranten en tijdschriften;
  8. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
Mag ik mijn artikel(en) ruilen?

Uiteraard mag dat. Je kunt aankopen gemakkelijk ruilen door de te vervangen artikelen te retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling te plaatsen op de webshop. Op deze manier ben je verzekerd dat het artikel nog voorradig is. Helaas kunnen wij bestellingen niet met elkaar verrekenen. Artikelen uit de sale kunnen niet geruild worden.

Welke garantie heb ik op mijn artikel?

Op alle artikelen die je online bij LeukWonen.nl koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging of terugbetaling van je aankoopbedrag.

 

Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Ook is de garantieduur afhankelijk van de fabrikant. Meer informatie over de fabrieksgarantie vind je in de documentatie van het artikel.

 

Wanneer geen garantie?

Je maakt geen aanspraak op vervanging of terugbetaling wanneer;

  • De slijtage als normaal kan worden beschouwd.
  • Er veranderingen in of aan het artikel zijn aangebracht, waaronder reparaties uitgevoerd door andere, dan de door de fabrikant aangewezen, service- of reparatiediensten.
  • Er gebreken zijn ontstaan die het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend gebruik of onoordeelkundig gebruik.
  • Er beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud. 

Wil je gebruik maken van je garantie? Neem dan contact op met onze klantenservice, dit kan door te mailen naar contact@leukwonen.nl

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen. Wat nu?

Het kan gebeuren dat wij per ongeluk een artikel in de verkeerde uitvoering, maat of kleur naar je hebben verstuurd. Je kunt het beste het artikel meteen retourneren en en vervolgens een nieuwe bestelling te plaatsen op de webshop. Op deze manier ben je verzekerd dat het artikel nog voorradig is. Helaas kunnen wij bestellingen niet met elkaar verrekenen. 

Aanvraag retour

Wij horen het graag van u als u een artikel wilt retourneren. U kunt hiervoor dit formulier gebruiken

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

uitleg

Ik krijg een foutmelding bij de betaling. Wat nu?

Controleer dan eerst of alle gegevens goed zijn ingevuld en/of het bedrag van je rekening is afgeschreven. Is het bedrag wel afgeschreven of lukt het alsnog niet om de bestelling af te ronden, neem dan contact op met onze klantenservice. Dit kan door te mailen naar klantenservice@leukwonen.nl of te bellen met06 460 46 460. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 10.00 tot 17:00 uur.

 

Wat is het garantiebewijs van mijn artikel?

Het garantiebewijs is de factuur van je bestelling. Zorg ervoor dat je het garantiebewijs, gedurende de garantieperiode goed bewaart.

Contact

Heb je een klacht?

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar contact@leukwonen.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.”

Over ons

Meer over de achtergrond van LeukWonen.nl lees je hier.

Contactformulier

Heb je een goede suggestie voor ons? Een opmerking, klacht of wil je persoonlijk antwoord op een vraag. Laat het ons weten en vul het contactformulier in. 

Onze bedrijfsgegevens nog een keer op een rij:

LeukWonen.nl

Hofstede 17

8212WB Lelystad

contact@leukwonen.nl

06 460 46 460

KvK 81572425

BTW nr NL003578932B87

Bankrekening/iBan: NL06ABNA0888494068